Matsmart: Rödbetsbiffar

Så har jag haft en liten bloggpaus, verkligheten hann ikapp mig när jag började studera.
Men nu är jag tillbaka och med ett matschema att följa. Försöker få med en köttfri dag i veckan.
 
Igår, måndags, lagade jag både rödbetsbiffar och pannbiffar (sistnämnda till sambon, han blir så kinkig annars). Det blev rätt mycket mat över så några rödbetsbiffar ligger nu i frysen. Getostkrämen passade bra även med pannbiffarna. Igår hade jag kokt potatis som tillbehör.
 
Idag lade jag några rödbetsbiffar i ett tortillabröd och klickade på lite getostkräm. Riktigt gott!
 
Här är receptet jag använde, men nästa gång använder jag nog ett annat - fastän resultatet blev bra! 
 
 
OBS! Getostkrämen kan man använda som tillbehör till andra maträtter, bre på en macka eller dippa grönsaker i. Så släng den inte!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ta testa receptet till helgen. En mozzarella skiva ovanpå, istället för getostkrämen, borde funka.

2012-10-17 @ 11:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0