Matsmart: Pizzamodellen

Har ni sett Lantmännens briljanta kampanj: Pizzamodellen? Jag blev i alla fall starkt inspirerad och sprang genast hem för att se om vi hade några rester att bli av med. Det hela underlättades av att jag hade en färdig pizzadeg i frysen som bara väntade på att bli utkavlad.
 
Det blev två pizzor, den ena blev till mig och var med rödbetor, getost och solrosfrön. Den andra blev till sambon: Ost, hackad skinka och korv. Matlåda blev det också! Rekommenderar starkt att ni går in på Lantmännens sida och kollar in Pizzamodellen.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Martin

Hej,
vad roligt och tack för att du hjälper till att öka kännedomen om matsvinnet och att du själv bidragit till att spara in på matresterna. Hör gärna av dig till mig så skickar jag gärna över lite roliga siffror från Pizzamodellen och de restpizzor som inkommit till vår hemsida.

Med vänliga hälsningar
/Martin på Lantmännen

Svar: Hej Martin,Vad kul att du hittade till min blogg. Tycker det är både roligt och nyttigt att försöka minska matsvinnet och inspirera andra. Lantmännen gör ju också ett superbt jobb i det avseendet. Jag drar iväg ett mail, kul med uppföljning!
ingaproblem.blogg.se

2012-12-07 @ 10:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0