Matsmart: Laxwrap

Jag ska försöka att använda gårddagens rester till ny mat. Lantmännen hade en kampanj för något år sedan där de försökte minska matspillet i hushållen och då gav de ut en bok som heter Var Rädd Om Maten. Boken innehåller 50 recept för 100 dagar och visar bra sätt att ta tillvara på resterna för att skapa nya maträtter. Dessutom innehåller den massor av andra matsmarta tips.

Själv hade jag en del ugnstillagad lax, potatis, gräddfil och gräslök över från gårddagen. Jag lade allting på ett tunnbröd, skivade lite även en avokado och strödde flingsalt över skapelsen - och vips hade jag en god wrap till kvällsmålet!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra tips. Snabbt och enkelt!

2012-08-08 @ 07:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0