Matsmart: En uppdatering

Tyvärr har jag inga bilder från de senaste dagarna, men såhär har det sett ut:

I måndags kväll gjorde jag en jättegod köttfärssås av överblivna rivna morötter och tikka masala-sås. Ris till det. Den funkade sedan bra som lunch dagen efter. Och den sista portionen tog jag till lunch idag tillsammans med potatis.
På tisdagskvällen gjorde jag stekt falukorv med potatis- och morotsmos.
På onsdagskvällen åt jag ute och tog med mig potatispaj som blivit över. Min sambo som var hemma gjorde pannbiff till torsdagens lunch, och det sitter jag faktiskt och äter nu till middag också.
Torsdagens middag blev inte alls särskilt stor eftersom jag sprang iForm-loppet och kom hem sent. Avokado på Finn Crisp och en banan.

Och förresten, om det saknas tillbehör till en lunch och ni inte hinner eller orkar koka nåt alternativ så kan man oftast ta med sig ett paket nudlar och koka i micron. Eller göra en ordentlig sallad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0